søndag den 7. august 2016

Så fik datteren sin kjole!

Med udgangspunkt i en gammel Name It-kjole str. 98 og Minikreas t-shirt-mønster str. 104 fik jeg tegnet et mønster til en kjole til datteren. Første syede version af kjolen blev - efter ønske - med lange ærmer, og den unge dame er så glad, så glad for kjolen, så lige nu kan jeg sagtens overtales til at sy flere! Frost-stoffet, som kjolen er syet af, er i øvrigt fra KreStoffer i Odense.
   Jeg har prøvet rigtig mange gange at tage et billede af hende i kjolen i dag, men det er endnu ikke lykkedes mig at få taget et billede, der ikke er blevet rystet, for ... ja ... kjolen opfordrer åbenbart til masser af dans og bevægelse, for hun kunne nemlig ikke stå stille bare et eneste øjeblik, så jeg må nøjes med at vise kjolen frem, imens den hænger på en bøjle. 
   Jeg tror, at kjolens længde er, ligesom den skal være, men jeg vil nu alligevel eksperimentere lidt med længden og gøre den længere næste gang. Inden, hun prøvede kjolen, frygtede jeg lidt, at den ville ligne en natkjole, når hun fik den på, men det gør den heldigvis ikke. Jeg overvejer dog alligevel, om jeg måske skulle eksperimentere lidt med noget engleelastik i taljen i en af de næste kjoler, jeg skal sy til hende. Bare sådan for variationens skyld og for at lære lidt om, hvad der virker hvornår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...