mandag den 8. august 2016

Nederdele af stofrester til børnehavens dukker

Datteren er lige startet i børnehave, men da der for ganske kort tid siden er blevet flyttet rundt og bygget om derovre, er stuen, hun går på, ikke indrettet helt endnu. I hvert fald ikke hvad dukketøj angår, for tilsyneladende er der ikke noget tøj til dukkerne, så det måtte vi hellere gøre noget ved. Derfor brugte vi aftenen på at få syet nogle nederdele til børnehavens dukker, og datteren glæder sig nu til at tage dem med i morgen.
   Jeg kender ikke de præcise størrelser på dukkerne derovre, men jeg ved, at to af dem er mindre end datterens dukker, og så er der i hvert fald én dukke, der er større, så jeg har syet nederdelene i flere forskellige størrelser i håb om, at i hvert fald nogle af dem kan bruges. Da jeg ikke kender størrelsen på dukkerne, har jeg ikke tænkt mig at sy andet end nederdele i denne omgang, men det var et fint projekt at bruge stofrester på. Nu skal jeg bare snart have købt noget mere elastik, for nederdeleprojektet gjorde, at jeg i løbet af meget kort tid lige pludselsig fik brugt en hel masse. Til gengæld har jeg stadig masser af stofrester, der fint kan bruges til dukketøj, hvilket er heldigt nok, da jeg jo er i gang med at sy dukketøj til datterens fødselsdagsgave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...