tirsdag den 3. marts 2015

Nederdelen ingen lægger mærke til

Først tog jeg min sorte nederdel fra Modström og tegnede et mønster ud fra den. Dernæst tegnede jeg mønstret over på en rest sort heavyjersey, syede de to stofstykker sammen, syede en elastik i og lagde kanten op, og vupti! Så havde jeg en ny nederdel, som faktisk passer ganske godt sammen med min Desigual-bluse.
   Men hvad jeg ikke havde i nærheden, var en fotograf. Og jeg havde heller ikke fået hverken støvsuget gulvet eller vasket mit spejl, men det var faktisk lidt af en bedrift at holde kameraet med kun én hånd. Endvidere var sollyset for skarpt til fotografering. Jeg var derfor nødt til at lade persiennerne lukke solen ude, da jeg selv ville lege fotograf, men alligevel sneg den sig til at lave et fint mønster på billedet. 
   Faktisk kan man ikke se min nye nederdel på billedet, hvis man ikke lige ved, at jeg har den på, men hvis jeg bare havde taget et billede af nederdelen liggende på gulvet eller hængende på en stoleryg, ville ingen jo kunne genkende det sorte stof som værende en nederdel. Altså måtte jeg tage et billede af mig selv med nederdelen på.
   Og jeg er glad for min nye nederdel. Meget endda, så jeg vil sy mig nogle flere i andre farver og stofkvaliteter, for nogle gange trives jeg bare bedre i nederdel og bluse end i en kjole. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...