søndag den 7. september 2014

Bukser, bukser, bukser ...

To par bukser i str. 86-92 og to par i str. 110.
Jeg samler på lommer. Nemlig lommer klippet ud af mine stofrester. Derfor har jeg en lille 'lommebunke' med lommer i forskellige mønstre og størrelser, og ind til for et par uger siden var der et sæt blå lommer med køretøjer på og et sæt hvide lommer med biler på. De lommer er nu ikke længere i 'lommebunken', men derimod syet på et par lyseblå og et par hvide bukser til sønnen.
   Bukserne er syet af fløjl, der er lidt mere bredriflet, end jeg synes, det skal være, tror jeg, men sønnen fandt stoffet i gemmerne, og han vidste også lige hvilke lommer, der skulle sættes på. Det bredriflede fløjlsstof er nemlig noget, jeg har arvet, og da der er nogle fejl i stoffet hist og her, måtte jeg være ekstra opmærksom, da jeg klippede mønsterdelene ud af stoffet, så jeg kunne sikre mig, at stoffet til bukserne var pænt over det hele.
   Datteren fik et par brune og et par blomstrede posebukser med ekstra plads til en stofblenumse, og det har vist sig, at bukserne holder sig pæne i brug og vask, og børnene er glade for dem. Sønnens bukser måtte jeg lægge lidt op, og da stoffet er lidt tungt, var taljeelastikken for løs, så den måtte jeg også skifte ud, men det var hurtigt klaret, og sønnen "bor" allerede i det hvide par bukser ...
   De to mindste par bukser er stadig lidt for lange til datteren, og lige nu overvejer jeg, om jeg skal lægge dem lidt op, eller om jeg bare skal lade hende vokse i dem. Bortset fra i længden passer bukserne nemlig rigtig fint.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...