mandag den 21. juli 2014

Nederdel (Onion 3022, model A)

Nederdel (Onion 3022, model A) med to flæser.
Det er sommer, det er varmt, og vi har nu fået lavet det meste af sønnens værelse. (Vi er ved at tapetsere og male børneværelser, sætte nye paneler op,  der er blevet lagt nye gulvtæpper på osv.). I datterens værelse er gulvet dækket af, og de nøgne vægge er klar til at blive beklædt med nyt væv, så der kan males, men det må lige vente lidt. Datteren har nemlig været syg siden i torsdags, så vi skal lige have overskud igen, før vi fortsætter med værelset.
Nederdelen med sort lynlås i siden.
   I mellemtiden vil jeg lige vise, hvad jeg nåede at sy, inden hun blev syg. Nemlig en nederdel (Onion 3022, model A) til mig selv. Ja, nemlig! En nederdel til mig. Stoffet er fra Fjølner, og striberne er egentlig på langs, når de følger trådretningen, så jeg havde oprindelig tænkt mig, at stoffet skulle bruges til et par bukser, men jeg ombestemte mig og vendte stoffet på tværs. Det kom der så denne nederdel ud af.
Træt mor med ny nederdel på.
   Desværre havde jeg ikke nogen lynlås i bordeaux, men jeg havde en i sort, og så brugte jeg den, for jeg ville gerne have nederdelen færdig, så jeg kunne tage den i brug med det samme. Det er første gang, jeg bruger dette mønster, og jeg er egentlig godt tilfreds med resultatet. Dog overvejer jeg at sy en tilsvarende nederdel med tre flæser i stedet for  to (model B) i det samme stof, for jeg synes, det er så flot.
   Jeg har stadig planer om at sy bukser til mig selv - og også til børnene, men det er varmt, jeg har lyst til at gå i nederdel, og så var jeg lige i humør til at kaste mig ud i at afprøve nederdelemønstret fra Onion.
   Jeg har jo 'klippet til bunke', så jeg har faktisk en del stof liggende, der egentlig bare venter på at blive syet sammen. Når datteren er rask, og vi er kommet videre med værelset, får jeg syet lidt igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...