onsdag den 4. juni 2014

Så fik sønnens biler en taske!

Bilerne parat til at komme ned i tasken.
Sønnen sad og kiggede på mit stof i går, da han konstaterede, at han lige netop havde fundet det stof, der skulle bruges til en taske til hans biler. Det kunne jeg altså ikke stå for, så selvom vi egentlig nærmede os børnenes sengetid, måtte vi jo straks føre projektet ud i livet.
   Det blev en taske lavet på øjemål og ud fra de forhåndenværende materialer, men sønnen var lykkelig for resultatet! Det er sønnens idé med de to flyvemaskineknapper som lukning, men vi glemte at aftale, om der skal en hank på tasken. Sådan en kan heldigvis tilføjes senere, hvis det skulle blive aktuelt.
   Undervejs i projektet nåede jeg at tænke over, hvordan jeg (måske) vil gribe det an, når jeg en dag vil sy en taske (eller flere) til mig selv. Jeg er nemlig så heldig, at jeg har arvet noget stof til formålet, og jeg glæder mig sådan til at komme igang med at sy lidt (både tøj og tasker) til mig selv.
Tasken er pakket med biler.
   Dog har jeg også planer om at sy noget tøj til børnene, og for nogle uger siden syede jeg en bluse til kæresten, som måske også godt kunne bruge nogle flere efter samme mønster, så projekter er der egentlig nok af. 
   Alt det til de andre skal jeg helt sikkert nok nå hen ad vejen. Det er mere det dér med også at sy til mig selv, jeg skal til at prioritere. Først skal jeg tage mod til mig, og dernæst skal jeg bare springe ud i det. Jeg har nemlig alt at vinde ved at gøre det, for det er nemlig rigtig svært at finde tøj i min størrelse, der vel at mærke sidder ordentligt på  mig. Jeg har alt for mange fejlkøb bag mig, fordi jeg simpelthen ikke har kunnet finde noget tøj, der passer, men nu skal det være slut med den slags fejlkøb. Ergo må jeg lære at sy til mig selv (og acceptere, at jeg begår en masse fejl i starten)! Pyha! Jeg bliver helt svedt ved tanken, men det er da også lidt spændende, og jeg skal helt sikkert nok få lært noget af det.

2 kommentarer:

  1. Sikke en skøn taske og så fint at du "glemte" sengetiden og syede sammen med din søn. Jeg elsker når min egen kommer med ønsker - selvom de er ret urealistiske - så er det jo også skønt at de små bare har den der tilgang, at alt kan lade sig gøre.
    Jeg har også en ambition om at sy til mig selv - så du er ikke alene :-D
    Kh,
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for en dejlig kommentar. Ja, vi må igang med at sy til os selv. :)

      Slet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...