torsdag den 5. juni 2014

Der klippes ...


Klip, klip, klip ... Jeg har lige klippet stof ud til et par bukser til mig selv. Altså et par "kladdebukser", for jeg har ikke prøvet mønstret før, og det skal rettes lidt til, for at det passer.
Natbukser str. 74-80.
   Det har været en god dag i dag med en tur i zoo med familien og et spontant besøg hos nogle gode venner, så nu nyder jeg bare stilheden, imens resten af husstanden sover. Jeg skal ikke sy noget i aften. Slet ingenting. Jeg skal bare nyde roen og så fantasere lidt om alle de projekter, jeg skal (lære at) sy engang ude i fremtiden.
   I går aftes fik jeg syet et par natbukser til datteren, og der ligger mere stof på hylden, der skal bruges til børnetøj. Sønnen skal have både bukser og t-shirts, og datteren skal have bukser. Måske får jeg syet lidt til børnene, inden jeg går igang med "kladdebukserne" til mig selv, men det gør ikke noget. Det vigtigste arbejde med at tegne mønster af og klippe stoffet ud er gjort, så næste gang, jeg (tror, at jeg) har nok tid til et længerevarende projekt, vil jeg gå igang med at sy bukserne.
   I øvrigt har jeg også tegnet mønstre af til både en kjole og en bluse til mig selv, og det er også nogle projekter, jeg glæder mig til at komme igang med. Stoffet har jeg allerede; det skal bare klippes ud, så jeg kan komme igang med at sy.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...