mandag den 9. juni 2014

Bukser med stjerner, sol og måne

Bukser str. 116 forfra.
 Altså ...! Jeg smelter jo helt, når min søn dykker ned i mit stof og finder noget, han synes særlig godt om, og spørger, om ikke jeg vil sy et par bukser til ham. Det er jo skønt. Jo! Selvfølgelig vil jeg da det (velvidende, at han en dag langt ude i fremtiden nok vil synes, at han er for stor til at gå i det tøj, mor har syet).
  For nogle dage siden fandt han en rest gardinstof med stjerner, sol og måne på, og det stof var jo tilfældigvis lige præcis dét, han længe havde ønsket sig at få syet et par bukser af. Moderhjertet smeltede, og med udgangspunkt i Minikreas mønster på smalle bukser, fik vi sammen designet og syet nogle bukser, der ikke er natbukser, selvom der er en nattehimmel på stoffet. Bukserne er nemlig syet af fast stof.
   Efter ønske er der syet baglommer på bukserne, for på det seneste er lommer nemlig blevet et hit hos sønnen, og så skal alle nye bukser jo helst have lommer.
Bukser str. 116 bagfra.
   Bukserne syede jeg i morges, men datteren er pt. midt i et stadie, hvor hun rejser sig op af alting og øver sig i at gå, imens hun holder fast ved ... ja ... alt, så derfor valgte jeg af sikkerhedshensyn ikke at stryge de færdige bukser, da jeg ville fotografere dem til bloggen. Hun opholdt sig nemlig i det samme rum som mig.
   Sønnen har i øvrigt haft bukserne på hele dagen, selvom det har været en temmelig varm dag. Han ville nemlig under ingen omstændigheder have shorts på, for det var kun de nye bukser, der duede. Tilsyneladende har han ikke haft det for varmt, og han blev heller ikke solbrændt, så det var ham vel undt at gå rundt i de fine, nye bukser.
   Jeg har endnu ikke haft tid til at sy mine egne "kladdebukser" endnu, men jeg har fået sat nåle i to stykker stof, så jeg er da lidt igang ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...