torsdag den 13. februar 2014

Med en brandbil rundt om benet blev bukserne fine ...

Jeg må erkende, at hverken min kæreste, vores børn eller jeg selv nogensinde har set "Sesame Street" i fjernsynet/på nettet, men stoffet med figurerne derfra i nogle køretøjer var så flot, at vi var nødt til at købe et stykke af det en dag, da sønnen hjalp mig med at bestille nogle varer hos Fjølner. (Ja, for jeg har nemlig købt nyt stof igen, fordi jeg længe kun har syet tøj af stof fra lageret herhjemme!) Derfor ved vi heller ikke, om figurerne på stoffet er gode eller onde, men de ser søde ud, så vi antager, at de alle er gode. En dag må vi hellere få det undersøgt ... Foreløbig interesserer vi os bare for figurerne som pynt på sønnens tøj. 
Røde fleecebukser str. 104 forfra.
Han ville nemlig rigtig gerne have nogle røde bukser med blå lommer på, og så skulle der også helst være brandbiler, politibiler eller bare biler på lommerne. Vi faldt så begge for det fine "Sesame Street"-stof, da vi så det, og jeg tænkte slet ikke på, at figurerne på stoffet er temmelig store, så min overraskelse var stor, da jeg fik stoffet hjem med posten.
   Imidlertid skulle figurernes størrelse ikke forhindre mig i at bruge af stoffet, så i dag fik jeg syet et par røde fleecebukser med helt almindelige, røde lommer på og en stor lap på - eller nærmere: rundt om - det ene ben med en brandbil på fra "Sesame Street". Lappen med brandbilen blev faktisk ret vellykket, og den treårige accepterede da også, at lommerne bare var helt almindelige og syet af det samme stof, som resten af bukserne. Til gengæld fik han lov til at få blå ribkanter på benene, og så fik jeg også lige brugt en rest fra kassen med rib. 
Røde fleecebukser str. 104 bagfra.
Det blå ribstof er købt hos Fjølner engang i tidernes morgen, og det røde fleecestof er købt hos Stofdepotet, som jeg ikke har handlet hos før. Fleecestoffet har en rigtig flot, postkasserød farve, som jeg desværre ikke kan få frem på skærmen, fordi jeg endnu ikke har sat mig ordentligt ind i brugen af det ikke længere så nye kamera, men i virkelighedens verden er farven altså lige præcis, som den skal være. 
Brandbilens forende.
Brandbilens bagende.


"Gem et lille smil" i venstre lommeåbning.

Mærke med størrelsen bag i bukserne.
Sønnen ønsker sig og har også brug for flere bukser, og der kommer muligvis en politibil på det næste par. Vi har også talt om, at en politibil måske kunne bruges til kængurulomme på en bluse. Både sønnen og jeg har i hvert fald idéer, og nogle af dem skal nok blive afprøvet på et tidspunkt.
   Da jeg alligevel var igang med saksen, fik jeg også klippet stof ud til røde fleecebukser med lommer af rød bomuldspoplin med hvide hjerter til datteren. Jeg er bare løbet tør for rød tråd, så jeg venter med at sy dem, til det er indkøbt igen. Hjertestoffet er en rest af det stof, jeg brugte til datterens kjole i efteråret, og når jeg har rød tråd igen, skal jeg også sy et par ballonbukser til hende, fordi jeg synes, at stoffet er så fint, og fordi jeg har set så mange fine ballonbukser, som min veninde og andre bloggere har syet. Nu vil jeg også selv prøve!  

2 kommentarer:

  1. De er blevet rigtig flotte. Den brandbil sidder lige hvor den skal :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg er også glad for, at det lykkedes mig at finde anvendelse for stoffet, når nu figurerne på det er større end lommestørrelse ...

      Slet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...