torsdag den 20. februar 2014

Forårstegn

Den sidste måneds tid har både børnene og kæresten været ramt af sygdom både samtidigt og på skift, så vi længes alle efter forandring til det bedre. Vi længes efter, at alle er raske, og vi længes efter forår! Derfor er det nærmest befriende at opleve de første små forårstegn i haven. Fx de fine, gule erantis, der lyser op imellem alt det brungrønne.
Erantis i haven.








Der er noget helt særligt ved de første forårstegn. Det er som om, man får tilført en masse ny energi, når man ser dem, og lige pludselig dufter det hele af forår!
   Inde i huset viser forårets komme sig ved, at jeg kommer igang med at rydde op i gemmerne, får givet ting væk, som vi ikke længere har brug for og får gjort rent på steder, hvor vi ikke kommer hver dag. Jeg kan faktisk godt li' at komme lidt mere i dybden med både oprydning og rengøring, men jeg kan også rigtig godt li', når det er overstået ... Så skal jeg nemlig igang med længe planlagte håndarbejdsprojekter, og der er altid nok at tage fat på. Især hvis jeg lige har ryddet op eller gjort rent, for så har jeg nået at få nogle nye idéer, som jeg også gerne vil afprøve en dag.
   Lige nu er det mest tøj til børnene, jeg skal have syet, fordi jeg allerede har klippet stof ud til det. Dog går jeg også og overvejer, hvad jeg skal sy til mig selv. Jeg har nemlig allerede noget stof liggende, men mangler stadig at finde og/eller få udarbejdet de rigtige mønstre for at kunne komme igang. Fx har jeg noget blomstret hør liggende, som jeg sandsynligvis gerne vil bruge på bukser eller en nederdel.
Blomstret hør købt hos Fjølner.
Først gælder det dog nogle bukser til børnene og en bluse til kæresten, men så skal jeg også igang med at sy til mig selv! Jeg har nemlig kun fået tilført ganske få stykker tøj til min garderobe, siden jeg ventede vores første barn, og i lang tid har jeg næsten kun gået i vente-/ammetøj, så jeg ser frem til at få lidt nyt tøj igen. Også selvom jeg selv skal sy det først.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...