onsdag den 2. oktober 2013

En kjole til datteren

I går havde vi det dejligste barselsbesøg. Min gode veninde, hendes mand og deres to børn kom forbi med nybagte boller og pålæg og en lille gave til vores børn. De havde ingen forventninger til vores madlavning, rengøring og oprydning eller mangel på samme, så det eneste, vi havde sørget for, var at være hjemme og at have frisk te og kaffe på kanden. 
   Og så kom spørgsmålet, om jeg vil holde deres yngste søn over dåben på søndag, og ja! Det vil jeg gerne! Jeg glæder mig til at være gudmor for en skøn dreng, og så glæder jeg mig over at have gode venner.
   Inspireret af besøget og den forestående dåb syede jeg en lille kjole til datteren. Egentlig havde jeg først tænkt, at jeg ikke ville sy kjoler i str. 50/56, fordi de små størrelser kun skal bruges i så kort tid, men når der er en barnedåb forude, skal der selvfølgelig være pænt tøj til datteren - også selvom hun pt. bruger en tøjstørrelse, som hun ret hurtigt vokser ud af.
   Kjolen er syet efter et mønster fra Minikrea (10005).
Kjole med skørt (Minikrea 10005) str. 50/56 forfra.
Kjolen bagfra. 

En lille detalje: mærke med "Gem et lille smil".

Og mærket med "Gem et lille smil" har jeg købt hos www.scannex.dk, hvor jeg også køber små mærker med størrelser til at sætte i det tøj, jeg syr eller strikker, samt navnemærker til at sætte i mine børns tøj, så vi lettere kan få det igen, hvis det bliver væk i fx børnehaven.
   Det er første gang, jeg har syet en kjole, og det var slet ikke så svært, som jeg troede!

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak! Og så lidt bonusinfo: det røde stof, jeg har brugt som for, er faktisk den sidste rest af min studenternederdel (som jeg brugte i 1998!) ...

      Slet
  2. Hvor er den fin - selvom hun hurtigt vokser ud af den. :) Sød detalje med at foret har en god historie.

    SvarSlet

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...