torsdag den 12. september 2013

Ventetid

Vi venter stadig på, at babyen melder sin ankomst, og jeg er - ganske som forventet - tung og træt. Ventetiden bruges på noget rart: Jeg øver fløjte, syr noget tøj, går i bad, prøver på at sove, læser inspirerende blogindlæg, tænker, glæder mig, venter. Rengøring bliver der ikke meget af, selvom fx køkkengulvet efterhånden godt kunne trænge til en overhaling, men det bliver ikke lige nu. Det må vente til efter fødslen.
    I går ville jeg lige reparere en af min søns bluser, men så strejkede symaskinen, så nu er den sendt til reparation, så jeg snart kan komme videre med nogle af alle de ting, jeg forlængst har klippet stof ud til. Indrømmet; jeg har også brugt symaskinen mere i løbet af den sidste måneds tid, end jeg nogensinde har gjort tidligere i mit liv, så det er forståeligt, hvis den nu trænger til lidt justeringer hist og pist. Heldigvis har jeg en overlocker, som jo kan klare en del ting, så hvis sytrangen skulle melde sig, kan jeg sagtens få noget fra hånden alligevel, men jeg kan bare ikke få lavet det sidste, før jeg får symaskinen igen.
    I morges syede jeg to tubetørklæder af en gammel sarong, og det var kun ved de sidste få centimeter i sammensyningen, at jeg ikke kunne klare mig med overlockeren, men det var nemt og forholdsvist hurtigt at sy resten i hånden, så de blev faktisk helt færdige med det samme.
Tubetørklæde syet af sarong.
Som sædvanlig er det den fine DIY af Frk TURKIS, som har været mit udgangspsunkt for tubetørklæderne. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...