onsdag den 11. september 2013

Tanker


Denne blog er tilegnet Samuel. Da min søn var kun ni dage gammel, var Samuel forbi på barselsbesøg. Han holdt sin lille nevø i sine arme og var en stolt onkel, og det var en dag med glæde og smil. Jeg så ham aldrig mere, men jeg tænker stadig på ham hver eneste dag.
   Denne blog handler om de ting i hverdagen, der bringer glæde. Også selvom det nogle gange kommer til at handle meget om fx syning, strik eller eksperimenter i køkkenet. Sådanne små sysler kan nemlig bringe glæde i hverdagen. 
   Når solen titter frem mellem skyerne, tænker jeg på Samuel, og jeg prøver at huske så meget som muligt om ham, og så smiler jeg. Midt i sorgen over at have mistet.
Jeg ville ønske, at han kunne opleve snart at blive onkel igen. Den glæde ville jeg gerne dele med ham. Jeg er selv blevet moster to gange, siden jeg fik min søn, men de to børn nåede Samuel heller ikke at opleve. Det er mærkeligt at tænke på.
   Kærlighed er at elske, men kærlighed er også angsten for at miste. Jeg sender en masse tanker til Samuel og alle andre, der ikke er her mere. Må de gode minder stadig give smil til alle dem, der har mistet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...