fredag den 13. september 2013

Kan du se forskellen?

Min søde kæreste hentede i dag symaskinen, som havde været til reparation, så nu fik jeg lige færdigsyet tre bluser til ham, repareret en af sønnens bluser og lagt et par leggings op til mig selv. Pyha! Nu har jeg kun en halv herrebluse tilbage i bunken af UFOer (ufærdige objekter), og så skal der snart klippes stof ud til de næste projekter. Jeg arbejder oftest sådan med syning, at jeg klipper stof ud til flere projekter på en gang, og når så muligheden/tiden er der, får jeg syet en hel masse, fordi jeg jo så kan gå igang lige med det samme uden at skulle klippe først.
Et udvalg af stof (defekt kamera i telefonen).
Et udvalg af stof (nyt kamera).
Manden i huset syntes i øvrigt, at jeg ikke skulle blive ved med at lægge billeder af dårlig kvalitet på bloggen, så med det i baghovedet - og måske mere pga. den forestående fødsel - har han købt en nyt kamera. 
   Jeg har ikke sat mig ind i det nye kamera endnu (det er jo altså også hans legetøj, så jeg må lige lade ham lære det at kende først). Dog har jeg prøvet at tage et par billeder, og der er jo en verden til forskel på billedkvaliteten på min telefon, hvor kameraet ikke længere virker optimalt, og så på det nye kamera, som ikke også skal fungere som telefon. 
   Wauw! Jeg glæder mig til fremover at kunne vise tydeligere billeder på bloggen. 
   Motivet på de to "testbilleder" er et lille udvalg af det stof, som jeg skal have brugt (det meste af), inden jeg må købe nyt stof - og så er de endda taget indendørs i elektrisk lys, hvilket normalt gør det temmelig vanskeligt (i hvert fald for mig) at tage et brugbart billede. Jeg valgte stof som motiv, fordi de mange forskellige farver giver et godt indtryk af de to kameraers formåen og mangel på samme. 
   Er det ikke fantastisk, at der er så stor forskel bare fordi, man skifter teknikken ud?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...