torsdag den 5. september 2013

Herrebluse (mit tredje forsøg)

Det tog ikke lang tid at få syet den tredje herrebluse (en sweatshirt), for stoffet havde jeg allerede klippet ud to dage tidligere. Imidlertid er både bluse og model ude af huset, så jeg har ikke mulighed for at tage et billede af blusen i dag. Dog forsøgte jeg at tage billeder i går aftes, men pga. det elektriske lys, kunne jeg ikke helt få farverne frem, så jeg opgav mit forehavende med at fotografere hele blusen. Derimod lykkedes det mig alligevel at få taget dette billede:
Blusen af syet af stribet jerseystof (grøn/marine) og grønne ribkanter. Begge er fra Stof & Stil.
   Det ser ud til nu, at den første herrebluse er lidt for varm. (Kæresten havde den på en aften, hvor han skulle dirigere kor, så til det formål er den i hvert fald for varm). Den anden herrebluse er måske den bedste mht. temperaturen her og nu, mens den tredje herrebluse allerede i går aftes blev vurderet til at være lidt for tynd til årstiden.
   Dog har kæresten stadig mod på, at jeg eksperimenterer videre udi kunsten at sy herrebluser, så han er faktisk på udgik efter stof igen. (Og jeg venter spændt, for når jeg nu selv har valgt, at jeg ikke må købe stof lige foreløbig, så er det jo ret smart, at andre kan købe stof, som jeg skal/kan bruge. Evt. stofrester fra bluserne kan jeg nemlig bruge, som jeg vil.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...