mandag den 2. september 2013

En joggingdragt af Hans og Grethe-stoffet

Så fik jeg endelig syet ribkanter på den joggingdragt til sønnen, som jeg har haft liggende i noget tid. Jeg skrev for nogle dage siden, at jeg nu fremover vil tilføjte flere detaljer på det tøj, jeg syr (og det vil jeg også), men Hans og Grethe-stoffet, som jeg har brugt til denne joggingdragt, er faktisk så detaljerigt, at jeg ikke har kunnet/ville tilføje noget nyt og smart. Dog har jeg tænkt, at en rest af dette stof, ville egne sig fortrinligt til fx lommer på noget andet, ensfarvet tøj. Nu får vi se, hvad jeg finder ud af, når jeg kommer dertil.
   Blusen i joggingdragten er syet efter Onion 20018, model B (dog uden kængurulomme).
Hans og Grethe-bluse str. 104 efter Onion 20018, B.
Til bukserne har jeg ikke brugt et Onion-mønster, men derimod et meget benyttet  mønster fra Minikrea (Posebuks 30300).
Hans og Grethe-bukser str. 104
 efter Minikrea 30300.


Jeg er vild med Hans og Grethe-stoffet, og kæresten og jeg har snakket lidt om, hvad det er, der gør, at nogen opfatter en joggingdragt som denne som en pyjamas. Jeg tænker, at det må være ribkanterne, der gør det, og han tænker, at det er stoffets detaljerigdom, der signalerer "nattøj", men måske er det i virkeligheden kombinationen af ribkanter og stofmønster, der gør det. Uanset hvad, så ved vi først med sikkerhed, om joggingdragten skal bruges nat eller dag, når sønnen prøver tøjet på. Det er jo trods alt ham, der skal gå med det. 
    Der ligger mere stof i bunkerne, der snart skal klippes ud til bluser og bukser til sønnen, men jeg skal lige tænke mig godt om mht. valg af størrelse og model. Jeg syntes nemlig lige, at nu var vi ved at være godt med med hans garderobe, men jeg må åbenbart have kigget væk et øjeblik, for da jeg kiggede på sønnen igen, var han vokset! Det hører jo alderen til, men alligevel ... Han kunne nu godt lige slide lidt på tøjet inden, han vokser ud af det igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...