torsdag den 22. august 2013

Tadaa! Så blev girafblusen færdig!

Så fik jeg endelig syet en bluse i str. 104 af girafstoffet, som har ligget i stofbunken i næsten et år(!). Min søn fik nemlig en fødselsdagsgave af min veninde, da han blev to år, som bestod i, at jeg skulle sy ham noget tøj af girafstoffet. Forholdsvist hurtigt fik jeg syet et par bukser, men jeg havde ikke lige et blusemønster, og så havde jeg mange andre ting at se til, og så ... og så ... Men for et par måneder siden købte jeg det gule ribstof, der passer til, og en dag fik jeg også købt et blusemønster (ONION 20018). 
   Det var ikke helt nemt at få syet denne bluse, for jeg havde ikke nok stof, hvis jeg fulgte mønstret, så jeg gjorde ærmerne lidt smallere, og så lykkedes det faktisk at få girafstoffet til at slå til alligevel. Herligt! Jeg kunne selvfølgelig også have lavet gule eller brune ærmer, og så ladet for- og bagstykket være med giraffer på (eller gjort det modsat), men så havde jeg jo skullet ud at købe nyt stof, og den går jo ikke, når jeg jo har besluttet mig for, at jeg skal have brugt (de fleste af) mine stofrester før, jeg må købe nyt stof igen.
   Jeg har mere blusestof liggende, og den næste bluse (som allerede er klippet ud) bliver med Onions oprindelige ærmer, der er lidt bredere. Jeg har nemlig tidligere syet en anden bluse, hvor jeg har fulgt mønstret helt, og ærmerne er pæne, så dem vil jeg gerne bibeholde, når det er muligt.
   Nu vil jeg glemme alt om bluser og spise noget frokost. Hav en dejlig dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...