fredag den 30. august 2013

Redebygning II


Ifølge diverse bøger m.m. fylder redebygning en del, når man venter sig, og egentlig handler det vist meget om at producere tøj til barnet og få samlet udstyr sammen, så man er klar til at modtage det lille, nye familiemedlem. Jeg er selv godt igang med redebygningen, tror jeg, men det handler faktisk ikke så meget om at få samlet tøj og udstyr sammen til babyen. Det handler mere om at få ryddet op i gemmerne og få styr på den kommende storebrors garderobe, så vi ikke står og skal ud at købe nyt af det ene og det andet til ham, lige når vi er blevet en mere i familien. Samtidig får jeg også sat lidt skik på mit eget tøj. Fx har jeg lige syet en elastik i en strikket nederdel, som jeg rigtig gerne vil gå med, men som jeg stort set ikke har brugt, fordi den viste sig at være lidt for stor til mig (selvom jeg havde strikket den mindste størrelse), men nu (læs: efter fødslen) kan jeg endelig bruge den. Herligt! 
   Det er altså småreparationer og omsyninger, jeg praktiserer i øjeblikket, og så har jeg fundet ud af, hvad jeg egentlig godt vidste: at jeg stort set ikke har fornyet min garderobe siden 2009! Altså før jeg var gravid med vores første barn. Til gengæld er mit vente-/ammetøj enormt slidt, og jeg drømmer om at skifte (næsten) alt mit tøj ud, og det er faktisk også begyndt at ske stille og roligt, for noget er så forvasket og hullet, at det efterhånden kun har en fremtid som klude tilbage ...!
   I øvrigt er jeg stadig igang med at få tyndet ud i mit stoflager, og jeg har stadig nogle hængepartier med nogle mønstre, jeg skal tegne af, så jeg kan få klippet noget stof ud til nogle for længe siden planlagte projekter. Når jeg pga. graviditeten har svært ved at sove om aftenen/natten, er dét, at tegne mønstre af, supergodt at beskæftige sig med. Det er meget stille og roligt, og jeg får slappet af samtidig med, at jeg får noget fra hånden. Dog har jeg været heldig, at jeg i den sidste uges tid (ja, altså bortset fra sidste nat, hvor jeg stort set ikke fik lukket et øje) har haft en del nemmere ved at sove, end jeg har haft rigtig længe, og det har jeg selvfølgelig nydt.
   Der kommer ikke billeder på bloggen af de mønstre, jeg har tegnet af, for så spændende er de jo heller ikke, men når jeg får syet tøjet, skal der nok komme noget billeddokumentation.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...