lørdag den 17. august 2013

Fra bukser i str. S til babybukser

Engang for længe, længe siden, dengang jeg stadig forsøgte mig med at købe tøj til mig selv over nettet, købte jeg et par sommerbukser, som desværre viste sig at være et fejlkøb. (Ok, indrømmet; billedet får ikke bukserne til at fremstå særligt præsentable, men da de blev fotograferet, havde de også ligget i en kurv i mange måneder, og da jeg tog dem frem, tænkte jeg slet ikke på, at de skulle tage sig godt ud på et billede).
 
   Jeg kan rigtig godt li' det blomstrede stof i hvid og orange, men bukserne sad bare dårligt på mig. Lommerne var syet forkert på, så jeg var nødt til at vende om på for og bag for at kunne bruge bukserne, og så var lommerne endda for tunge i forhold til resten af stoffet, så jeg var hele tiden ved at tabe bukserne, når jeg havde dem på. Derfor blev de hurtigt forvist til "tøj til forandring"-kurven, hvor de lå i mange måneder ind til i dag.
   Inspireret af bl.a. Christina (bloggeren bag Carla og krudtuglen), der har syet en del lækkert børnetøj til især Carla, fik jeg den idé at sy et par babybukser i str. 62/68 af mit fejlkøb. Jeg kunne selvfølgelig også have valgt at klippe lommerne af og sy bukserne ind, men det var bare sjovere at sy babybukser, og så havde jeg i øvrigt en rest orange ribstof, der lige nøjagtigt var stort nok til at blive til både talje- og benrib på babybukserne. 
   Dog skulle det vise sig, at benribkanterne var for små, selvom jeg havde fulgt mønstret, for jeg kunne ikke strække ribben så meget i det valgte stof, men jeg havde heldigvis mere orange stof på lager, så benribben blev altså orange alligevel. Bare i noget andet stof. -Og modtageren af bukserne tager det nok ikke så tungt, at talje- og benribkanterne ikke er syet i det samme stof ...!
(Ja, ja; jeg ved godt, at billedkvaliteten ikke er fantastisk, men billedet giver nu alligevel et indtryk af, hvordan de færdige babybukser ser ud.)
   Det var ærgerligt, at jeg ikke kunne bruge indkøbte bukser, men det føles godt, at bukserne så alligevel kan bruges, selvom der lige skulle en omsyning til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...