fredag den 9. august 2013

Redebygning

Der ligger nye buketter med lavendel på badeværelset, og jeg nåede at øve fløjte i formiddags, inden det blev alt for varmt. Herligt! Med kun en måned til terminsdatoen er der mange praktiske ting, jeg gerne vil have fra hånden i god tid, så vi bare er lidt klar, når det nye familiemedlem melder sin ankomst. Det er vist i virkeligheden dét, man kalder: at bygge rede. Tidligere på sommeren har jeg fx syet sengetøj til barnevognen, og i den forløbne uge har jeg syet ni par bukser! To par fritidsbukser (med udgangspunkt i dette mønster) til mig selv og syv par babybukser i de tre mindste størrelser. Stof og tråd havde jeg i forvejen, så jeg har kun skullet bruge penge på en bred elastik til fritidsbukserne.
Det føles godt at få brugt en masse stofrester, fordi jeg får ryddet op i nogle ting samtidig med, at vi får lidt mere babytøj på lager uden at bruge penge på det. Vi har nemlig ikke så meget tøj, fra da vores nu knap tre-årige søn var baby, fordi vi dengang lånte en del tøj i de mindste størrelser, men med syv par bukser føjet til garderoben, er vi nu godt med. 
   Farvevalget er i øvrigt bestemt af, hvilke stofrester jeg havde liggende, men også valgt ud fra, at bukserne skulle kunne bruges uanset barnets køn.
   Det næste, jeg skal sy, er nu ikke noget til babyen, men derimod en joggingdragt til den kommende storebror. Vi købte nemlig noget fint fleecestof med biler på til formålet, da vi var i Lübeck for en måneds tid siden. Stoffet er forlængst vasket, så når jeg har fået tegnet mønstret af og klippet stoffet ud, er jeg klar til at sy igen. Det bliver dog først i næste uge, for kæresten har friweekend, så den skal nydes sammen med ham og sønnen. 
   Med ønsket om en god weekend til alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...