mandag den 19. august 2013

Bukser på stribe

For noget tid siden fik jeg klippet en masse stof ud til forskellige mindre syprojekter, og i løbet af de sidste par dage har jeg fået færdiggjort en del af dem. Udover elefanthuen, som jeg har nævnt i et tidligere indlæg, har sønnen fået to par bukser. Et par natbukser med biler på og et par stribede joggingbukser.
Sammen med natbukserne skulle der have været en bluse, men jeg skal først lige have syet en "kladdebluse" i noget andet stof (det er allerede klippet ud!), før jeg vil klippe i "bilstoffet". En lille rest af bilstoffet er i øvrigt blevet til tre par babybukser med en lilla taljerib (sønnens natbukser har blå talje- og benrib). Jeg ved ikke, om bukserne er til et bestemt køn, men her hjemme kan bukserne bruges uanset, om vi får en pige eller en dreng om kort tid, og så har jeg tænkt mig at give det ene par bukser til en veninde, der venter en dreng et par uger efter, jeg selv har haft termin.

Hvis jeg skal sy noget i morgen, skal det ikke være bukser. Jeg trænger nemlig snart til at sy noget andet, så hvis jeg får tid til at røre symaskinen, er det nok "kladdeblusen", der skal sys. Jeg glæder mig i hvert fald til at se, om jeg har fundet et brugbart blusemønster, eller om jeg skal på jagt efter et andet.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...