mandag den 26. august 2013

Bukser - nu med lommer på!

Så har jeg syet endnu et par bukser af restestof, og denne gang har jeg forsøgt mig med at sy lommer på bukserne. Det var ikke helt nemt, men det var sjovt, og jeg har tænkt mig fremover at eksperimentere lidt mere med kontraster og detaljer på det tøj, jeg syr.
Bukser str. 104.
Bukserne er syet af en stor rest gråt isolistof, og det gule stof er også fundet blandt mine stofrester. Faktisk er stoffet til talje- og benrib to forskellige typer ribstof, men farven er helt rigtig og passer godt til "girafstoffet", og det, synes jeg, er vigtigere, end at ribstykkerne er helt ens. (Taljeribben har dybe riller i stoffet, mens benribben er en mere klassisk rib). Og takket være girafferne på lommerne, passer bukserne også fint til den girafbluse, som jeg syede til sønnen for en uges tid siden.  
   Når jeg en dag skal til at købe stof igen, vil jeg købe noget mere isoli, for det er rigtig godt til fx bukser. Det er nemt at arbejde med ved symaskinen, det holder godt efter mange vaske, og så er det også rart at have på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...