tirsdag den 23. juli 2013

Squash- og gulerodsmuffins

Jeg er en glad amatør, når jeg står i et køkken, men jeg nyder at eksperimentere mig frem til de gode smagsoplevelser. Det er ikke altid, jeg finder den helt rigtige smag med det samme, når det er første gang, jeg prøver en ny opskrift, men det gør ikke noget, for de erfaringer, jeg gør mig under processen, kan jeg drage nytte af senere. Heldigvis rammer jeg for det meste noget godt med mine køkkeneksperimenter, og efterhånden bliver jeg også hurtigere til at justere en opskrift, så den lige passer til netop min familie og mig.
   I dag vågnede husets yngste ganske tidligt og var fuld af energi, og så tænkte jeg, at jeg da lige så godt kunne prøve at få lavet en opskrift på muffins, der indeholder squash. Det er muligt, at jeg over tid ændrer i opskriften, men lige nu ser opskriften sådan ud:

Squash- og gulerodsmuffins (ca. 16 stk.)


250 g squash (jeg brugte gule squash)
250 g gulerødder
250 g dadler uden sten
100 g fuldkornsrismel
1 tsk vanillepulver
1 tsk stødt kanel
1 tsk kardemomme
3 æg

Gulerødderne skrælles, og gulerødder og squash kommes i en foodprocessor sammen med dadlerne. De øvrige ingredienser tilsættes, og foodprocessoren kører, til der opnås en jævn masse.
Dejen fordeles i muffinforme.

Bages ved 180° C i ca. 30-40 minutter.

Den bedste smagsoplevelse fås, hvis man lader de nybagte muffins afkøle på en rist inden servering. 

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...