mandag den 22. juli 2013

Så er der squash i haven

Når man er musiker, skal der øves. Selvfølgelig for at blive bedre, men også for "bare" at opretholde niveauet. I de mange timer i øvelokalet kan man godt mangle at kunne se et konkret resultat af anstrengelserne. Det kan selvfølgelig høres over tid, men når man står midt i det, må man bare stole på, at man når frem til målet på et tidspunkt. 
   Jeg tror, at det er derfor, at jeg laver så mange kreative ting, hvor jeg også kan se resultaterne undervejs i processen. Jeg elsker mit musikervirke, og jeg nyder at stå i øverummet, men jeg glæder mig også meget over alle mine kreative projekter, hvor jeg løbende kan se, hvad der sker. 
   Først på foråret såede jeg økologiske squashfrø, og jeg har fulgt frøene, fra de blev sået, til de blev til små kimplanter, der voksede sig store og robuste, og som nu giver et fint afkast. Ih, altså, hvor jeg nyder, at jeg bare kan hente sådan nogle fine squash i haven! 
   Der er mange projekter, der i dette forår ikke er blevet til noget pga. sygdom i starten af året, graviditet og vores skønne dreng på snart tre år, der er godt igang med at opleve og udforske verden. Sådan må det være i nogle perioder af ens liv. Altså, at man ikke når så meget, men det er også helt fint, for til gengæld er der andre perioder, hvor man så tilsvarende har mere overskud. Græsset er højt, der burde luges foran huset, og der er mange praktiske ting, man kunne gå i kast med, men der er bare ikke energi til det hele. Til gengæld er der squash i haven, og nu lønner det sig, at jeg brugte tid og energi på at så squashfrø for nogle måneder siden, så nu vil jeg nyde de mange squash, og så vil de næste projekter gå ud på at finde og afprøve gode mad- og bageopskrifter, der indeholder squash. 
   Jeg har allerede fået en kageopskrift fra en god veninde, men jeg hører gerne om andre skønne opskrifter med squash.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...