mandag den 10. juni 2013

Så fik jeg syet en ventebluse

 Efter at have taget tilløb i flere uger har jeg nu syet en ventebluse (Burda 8376, model A) til mig selv. Der er stadig plads til forbedringer, men jeg har lært rigtig meget af processen, og så har jeg jo faktisk også fået en ny bluse ud af det. Jeg har stof liggende til en mere, og planen er, at jeg skal sy en til.
   Jeg kan nemlig desværre ikke passe det tøj, der findes i butikkerne, da jeg befinder mig lige midt imellem to størrelser, og det gælder altså også, når det drejer sig om ventetøj. Derfor er jeg kommet frem til, at jeg er nødt til at lære at sy tøj til mig selv, så jeg ikke altid skal gå rundt i noget, der er lidt for stort.

I øvrigt synes jeg, at det er svært at finde stof - både i de fysiske stofbutikker og i butikkerne på nettet. Tilsyneladende er der ikke så mange forskellige stoffer at vælge imellem, og det er ofte de samme få farver, nuancer og mønstre, der går igen i sortimentet flere steder. Stoffet til ventebluserne har jeg købt hos Stof 2000, men for det meste køber jeg stof over nettet hos Fjølner, som vist har det største udvalg af stof her i landet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...