tirsdag den 4. juni 2013

En fleecetrøje med brandbiler, ambulancer, politibiler - og en lynlås


 
 For noget tid syede jeg et par fleecebukser til sønnen. Jeg brugte noget gult fleecestof fra Fjølner med udrykningskøretøjer på, fordi ambulancer, politibiler og brandbiler i øjeblikket er et stort hit hos husets yngste. I et par uger gik jeg så som katten om den varme grød og kiggede på resten af fleecestoffet, for der skulle jo gerne laves en bluse ud af det, men jeg have ikke lige et mønster ved hånden, og jeg var ikke modig nok til at improvisere. Et biblioteksbesøg gav mig imidlertid løsningen, for jeg fik lånt flere gode bøger med mønstre og syvejledninger til tøj i små størrelser, og sønnen fik valgt en model, som han gerne ville have syet. Det var en trøje med tryklåsknapper, og jeg fik tegnet mønstret af, klippet stoffet ud og syet selve trøjen. I morges fik jeg så sat halvdelen af tryklåsknapperne i trøjen blot for at konstatere, at stoffet var for tykt og/eller at tryklåsknapperne var for små ... Altså måtte jeg have fat i nogle andre eller finde på en anden løsning. I en butik i nærheden købte jeg en lynlås, og da jeg stadig er temmelig urutineret i disciplinen at sy lynlåse i tøj, tog det mig lang tid at færdiggøre trøjen, men lynlåsen kan nu både lynes op og ned, og det ser jeg som et godt tegn.
   Jeg skal på arbejde lige om lidt, så jeg må vente med tålmodighed på at se sønnen i den nye trøje, for han er i dagpleje lige nu. Det er min kæreste, der henter ham, og jeg har lagt trøjen på sønnens værelse, og så må de se, om de har lyst til at prøve nyt tøj, når de kommer hjem, eller om det skal vente til en anden dag.
   Da jeg syede fleecebukserne, havde sønnen dem med i seng de første tre nætter. Han havde dem ikke på, for han havde jo fået at vide, at det ikke var nattøj, så han valgte at holde bukserne under armen i stedet for ...
   Jeg glæder mig, til jeg bliver rigtig god til at sy lynlåse i, for så vil jeg gå igang med flere syprojekter, der netop inkluderer en lynlås.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi nyder at have sommerferie

Det blæser, det er gråvejr, og vi har allerede spist nybagte boller og drukket varm kakao i dag. Man skulle tro, der var tale om...